Uw medewerkers doen maar wat

Op vele gebieden “doen uw medewerkers maar wat”

Ziekmelden? Sommigen gaan eerst naar de dokter en bellen daarna. Soms wordt de ziekmelding doorgegeven aan de telefoniste, soms aan de personeelsfunctionaris, soms aan de leidinggevende. Als iemand langer ziek blijft wordt er soms pas na meer dan een week contact opgenomen. Bij twijfel of de medewerker wel echt ziek is neemt niemand actie.
Social Media. Een medewerker ventileert op Facebook zijn ontevredenheid over uw bedrijf. Mag dat zomaar? Een ander twittert negatief over een klant die onbeleefd tegen hem zou zijn geweest. Een recruiter benadert meerdere van uw medewerkers voor een andere baan, blijkbaar vindt hij ze via uw bedrijfspagina op LinkedIn.
De vrijdagmiddagborrel werd wat té gezellig en een van uw medewerkers veroorzaakte daarna een aanrijding met net teveel alcohol op. Hij blijkt niet verzekerd en de tegenpartij claimt nu de schade op uw bedrijf.
Sommige verkopers kopen regelmatig cadeau’s voor uw klanten en declareren de kosten.
Twee monteurs zitten samen op een project. U weet dat ze samen rijden maar ze declareren elk hun reiskosten. Ze maken evenveel uren maar de een declareert wel overuren en de ander niet.

Onze oplossing: zorg voor een goed Personeelshandboek. Dat betekent niet dat er overál regels voor gesteld moeten worden, maar wel dat er over belangrijke zaken duidelijkheid komt. We zorgen er desgewenst ook voor dat het Personeelshandboek gemakkelijk te onderhouden is, voor de medewerkers makkelijk te raadplegen is, maar goed afgeschermd is voor derden.

Telefoon Vestigingen

Borne 074-3492852
Den Haag 085-3031572
Brabant/Drenthe 06-50598271
Rijssen 0548-515994

Partner worden?

Rijssen 0548-515994